Friday, September 9, 2011

Makan Soto Banjar..Sedap dan ada Ummph...

Soto Banjar..yummy

hehehe...apabila ada orang wat Open House..disitu ada aku..hmm, ni biar betul cik Myiesha..hahaha..bukan la..maksud aku open house geng - geng aku..Kali ni aku nak share..open house kat rumah Cikgu Omar..

bergambar kenangan bersama wife En Omar....

Terima kasih bebanyak kepada Cikgu Omar with isteri sebab sudi jemput Cik myiesha, Cik Zuhana , Cik Ina and da geng ...(hehehe..sedapnye..)..menu kat open house En Omar ni menu dari daerah Tawau,ada 2, First ..menu pulut hitam , pulut putih dan buras..bersama kuah nye kari ayam. ..Second menu, Soto Banjar...fuuuhhhh..memang sedap..aku sampai tambah 2 mangkuk...(buruk bebenor cik myiesha melantak)..nda pa..memang aku fav sangat kat sup - sup ni...

Sebagai tukang makan kat open house tu,..cik mYiesha nak bagi komen kat kedua - dua menu...ala - ala chef..(sendiri pun tak reti masak..ada hati nak jadi masterchef)..

1.. Menu pertama.. Paling sedap Buras...Cuma masa yang nak ambik tuk masak benda ni..8 jam..fuh,, berpeluh ketiak jugak nak tunggu benda ni..hehehe..cuma sekarang dah moden ada periuk tekanan..jadi masanya 2 jam aje...cuma aku nyesal betul sebab bila dah habis makan lupa nak ambik gambor..huhuhu...lain tahun r kamik ambik lagik yer..(^-^)

Sapalah punya mangkuk ni..licin..

2. Menu Kedua...yang ni memang best...sedap..Soto Banjar..ada nasi impit, ada bergedil, and mee suun...ditambah dengan kicap ABC , lada dan limau nipis ...alahai..tambah bermangkuk mangkuk...(..adakah aku bisa masak gini..huhuhu..hanya khayalan)...

Muka cik Ina yang dah kenyang..control ayu gitu..

jadi buat uols yang lum penah rasa, try la yer... gerenti "MENJILAT HINGGA KE HIDUNG"

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Semua benda dalam Blog ini adalah Hak Milik azdemahwaty.blogspot.com (c)