Wednesday, October 9, 2013

KOLAGEN @ COLLAGEN : JANGAN OVERDOSE !!!!



Entri kali ni lebih bersifat kesihatan....Aku terpanggil dengan benda ni sebab nak cerita sekarang ni FAMOUS satu dunia tentang kehebatan produk Kolagen @ Collagen.. Memang terbukti berkesan dalam melawan proses penuaan kulit @ takut tua...nak cantik dan awet muda sentiasa.. wAh...kasar nampak..



Alkisah, member  cik Myiesha cerita... seorang kawan ni ketagih sangat ngan supplement nak cantik.. Alah... kan sekarang ni banyak jenama.. macam - macam bunyi, ada A, dan B, C, D, R ...tuttuuuutuuutttt... off record please... nanti tak pasal - pasal aku kena saman oleh syarikat penjual supplement kesihatan dan kecantikan kulit ni.. hehehe... kita kasi simbolik je jenama A, B, C sampai ZZZZ... tidooo..hehehe.. Bukan apa, dia dok telan banyak jenis collagen dalam sehari.. dalam 4 jenis.. huhuhu... nak cantik punye pasal... alih - alih, sekarang dah sakit... ...Hmm, ni namanya membahayakan diri sendiri...Umur baru 20an.. belum 30an dah sakit



Cik Myiesha pun amal juga makan collagen ni dik oooiiiii.. lama dah amal.. kira dah 4 tahun. Cuma cik Myiesha pastikan supplement yang diambil tidak OVERDOSE... Maksud apa tu OVERDOSE...yelah mai nak habaq ni.. OVERDOSE bermaksud jangan lebih daripada apa yang perlu .. maksudnya jika kita mengambil apa - apa supplement , dia kata 1 hari 1 kali je.. tapi kita bantai 1 hari 4 kali.. naya oooii buah pinggang... bukan apa tak berkesan juga, dia buang je yang lebih tu melalui air kencing...




Tu r sesiapa pun yang nak CANTIK, GEBU , MULUS  tu @ NAK MACAM CELEBRITI. macam KOREA, JEPUN..Jangan abaikan minum AIR KOSONG @ AIR PUTIH..Ni la masalah orang kita nak cantik tapi tak nak sihat..Aku heran.. Korang nak tau, yang suntik VITAMIN C atau sewaktu dengannya pun kena inject dulu air dalam badan  baru inject supplement  tu..ni lagi kita yang tak pakai suntik main telan ja..Mek oooi.. nak hidup awal ke nak mati awal.. kalu nak panjang umur, sihat , cantik dan bertenaga, jaga la diri tu.. minum air yang banyak.. paling pun 3 liter  sehari .. yang paling bagus.. 4 liter atau lebih dalam sehari jika kita mengamalkan supplement kecantikan dan kesihatan ni.. bukan pa, barulah proses berjalan lancar kat kidney tu dan senang la nutrien - nutrien baik tu menyerap dalam badan. Disarankan , jangan la cuba banyak jenama,, uolss tak dapat tengok KEBERKESANANNYA.. Paling tidak pun, jika kita lihat satu - satu produk tu berkesan dengan badan atau tidak kita kena tunggu 3 BULAN.. paling kurang.. 
INi sebenarnya salah satu sebab kita kena SABAR.. bukan dah cuba jenama ni sebulan.. tak putih - putih pun terus telan jenama lain, dalam masa yang sama dan tak berkesan.. cuba lagi jenama lain.. Alahai.. ni kira bagus ni,,.. KAYA syarikat tu.. KITA nak tunggu penyakit je...



 

Sebaik - baiknye, kita mestilah cuba dulu selama 3 bulan, jika berkesan teruskan lah dan amalkan.. jangan la tukar sebab badan kita ni bukan ROBOT.Sedangkan kereta pun perlu TUKAR MOBIL ni kan pulak badan manusia. Paling penting DETOX.. 







Apa lagi cik MYiesha merapu ni.. ALahai mek... aku ni bukan pa , nak jaga kesihatan. Badan kita ni kalu tak DETOX tak bersih. Jadi bila kita nak tukar apa - apa supplement, sebelum ambil supplement baru mesti DETOX badan dulu.buang benda - benda lama dalam darah tu dan usus kita bersih. barula dia dapat menyerap nutrien yang baru.. Ni tidak main telan ja..tu la supplement tak berkesan lepas tu salahkan kawan yang jual produk ko  kata PRODUK KO TAK BERKESAN.. Tu la kena ikut guideline yang betul sebelum makan benda - benda tu.. Jangan main hentam ja.. kesannya pun hentam jugalah..


 


Lagi satu, kalu dah kita sebati dengan satu - satu jenama kolagen atau supplement tu, kita kena MAINTAIN. Maksudnya di sini, maintain ni kurangkan pengambilan. Bukan tak ambik langsung ambik tapi kurangkan dose. Bukan pa, badan kita dah sebati ngan supplement tu, jadi jarakkan pengunaan, kalu mula - mula  1 bulan pertama  atau bulan kedua kita ambil 2 kali sehari. Lepas kita dah dapat hasilnya, kulit kita marbelous, bulan ketiga dan seterusnya kita ambil sekali sehari atau selang sehari pun tak pa. sebab dalam badan kita dah sebati dengan benda tu, jadi kita kasi maintain je supaya dia terus kekal. Tak kertu pun ka

lu kurangkan , tetap ada, kan badan kita sentiasa ada kolagen, cuma faktor usia sahaja yang menentukan sama ada kita perlu ambil banyak atau tak.. Yang paling bagus, kalu umur masih muda tu 1 kali sehari memadai .. kalu dah 30 ke atas atau 40 ke atas, 2 kali atau 3 kali disarankan sebab penghasilan kolagen dalam badan dah kurang.

# Aku bukan blame produk - produk collagen tak bagus, setiap supplement ada keberkesannya dan kebaikannya, tu pasal ianya dijual, cuma cara kita yang mengamalkan  bagaimana....???..

OLeh itu, 

PEPATAH ORANG PUTIH KATA ;

"Beauty is Pain"

Memang pun, 
cuma jangan lah nak sengsarakan sangat diri 
untuk kelihatan cantik, kita perlu seiring, 
supaya kita 

"CANTIK DAN SIHAT"

Tak Gitu...

 


Bah.. tu ja entri kali ni..
Terima Kasih kerana sudi membaca..






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Semua benda dalam Blog ini adalah Hak Milik azdemahwaty.blogspot.com (c)