Monday, May 9, 2011

Before I say I Do Luv U.. (^0^)

Seronok benor dalam ati aku ni bila dapat lagu Colbie Caillat.Thanks kat belog Irene Nadia Marcello..hehe..aku LuV Sangat kat Belog dia.Jadi pa kaitan lagu ni ngan aku..Sebelum aku kata I DO....Hmm..banyak juga benda nak fikir..kira ni adalah mission aku la sebelum aku naik jinjang pelamin..Sebelum aku menjatuhkan diri ni dalam LOVE..hehehe..Lumrah alam untuk Jatuh Cinta dan Berkahwin..Nikah dulu yer...hehehe..nanti ada yang buat statement lelain,..

So..statement aku ni perkara aper yang patut aku wat sebelum menginjakkan kaki ke Mahligai Cinta..Aku kasi senarai la dalam my Mission before i ready to be with u..But, mesti ada yang kata aku copy statement Hanis Zalikha dalam entry dia kan..Bukan la, cuma idea jer.isi lain k..kira Hanis Zalikha salah seorang fav belog aku suka selain Irene..hehe..Dua - dua cantik dan berbakat..so aku ni yang masih ciput nak juga berkongsi my preparation before i do.

10 thing before i Do

1. Aku Nak Travel macam orang lain..ngam member - member aku..,tengok pulau ker, berenang ka, tengok tempat orang ..paling koman pun aku nak pi OVer Sea..Luar neGara..Nak rase la....Tapi yang ni nda tau lagi tercapai ka apa.i wish i can..(-_-)

2.Bersyukur ke hadrat Allah SwT dengan rezeki yang dikurniakan..Jadik aku nak bawak family aku Travel...Harapan la..sebab aku lum buat Lagik..jadi aku nak Buat..

3. Aku nak ada aset sendiri..Paling koman pun mesti Ada rumah sendiri, keta sendiri, .prepare.uols mesti ada, bukan apa kita tak minta benda tak baik, jadi kena bersiap sedia..Mission aset 1 dah accomplish..tinggal lain - lain lagik..

4. Aku mesti ada simpanan paling koman pun 20k dalam account.Nak langsaikan utang yg tak patut.Bina hidup baru la katakan..

5. Aku nak sambung study.Sbb Ayah aku selalu cakap suru sambung study.Nak menambahkan ilmu di dada..Nak upgraDe..Member lelain sibuk sambung Study..Aku duk Makan Jari jer teguk dorg Study..Aku wat Assignment orang..yang aku lum Lagik belajar..Go.Go Go..Chayok..

6. Aku nak menambahkan ilmu keperempuanan dalam diriku ini yang ada kekurangan..Masak memasak..menu spesel r, ayam percik ka, western ka, paling koman tau juga menu ala Kampung. Malu la, asyik dibebel omak..tak pandai masak..camne nak kawEn..(^-^)

7.Nak bukak bussiness sendiri..dari dulu lagi aku ngidam benda ni.AKu nak jual Barang kecantikan..Aku suka tengok orang cantik dan cara mengekalkan kecantikan.cuma lum pakar n masa tak der je.alala..aku tau ko malas belajar myiesha dan takut pada risiko kegagalan..camna la.tu..mesti la aku kena ikut kursus ni..kursus Perniagaan..bagi mematangkan mentaliti aku tuk bergelar Usahawan bukan Angan- Angan..hahaha..(^0^)..

8. Jaga Kesihatan, Exercise..jogging ..yang ni selalu aku miss buat..kunun mo badan cam Model...can J.Lo..Tapi Tidur ja camna..kena buat.kesihatan penting..sayangilah diri anda .

9. Aku nak p umrah dan naik haji...Impian ke tanah Suci..Aminz...semoga terlaksana.Ni lepas kawin pun leh buat jugak..klu time single ni tercapai kira alhamdulilah..bersyukur...berjaya la tu..

10. Hmm..berjasa kepada Ayah dan Ibu..sehingga dorang REadY nak lepaskan Aku ni..dan bagi kat Suami aku..HoPE.Aminz...

Sebenarnya banyak lagi aku nak Merapu ..iyala..impian ba..memang semua orang Mau.banyak Lagi aku nak Tulis ..hehehe..tapi Nanti aku tak jugak Bikin sama juanya tu kan..Uols..But, Impian atau angan - angan yang berulang kali kita set kat minda ni dan kita mengarahkan matlamat dan niat kita pada benda yang kita nak tu..Insyaallah Tercapai..Ni aku petik Kata - Kata Motivasi ...Ba, Jom kita pasang impiaN semua Uols..semoga Ianya menjadi KENYATAAN..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Semua benda dalam Blog ini adalah Hak Milik azdemahwaty.blogspot.com (c)