Thursday, May 26, 2011

Kenapa Nasib Seperti Tidak Menyebelahi Aku

adakah kerana aku kurang masa? adakah kerana aku kurang duit ? adakah kerana aku kurang komunikasi? adakah kerana aku kurang perancangan?

benda nila yang buat mood aku down, give up T-T patah semangat , putus harapan..

korang mesti mengalami benda ni..termasuk aku..pelbagai persoalan timbul bila nasib tidak menyebelahi diri sendiri..terus nak salahkan takdir...tolong jawab kenapa aku tak de luck..terkuar dari otak aku..????..

Apabila sesuatu yang dirancang sudah sebulan, alih - alih tak menjadi kenyataan..tentu korang frustrated..kan..*-*..bila difikirkan balik...banyak jugak benda yang aku buat sebelum ni yang menjadi dan tak menjadi..hmm..camne cara nak menghadapi mood sebegini bila dah terjadi..

Firstly...

1. RELAX : Hadapinya dengan tenang..cari masa dan ruang yang sesuai untuk menenangkan diri..Iyala uols..kalu difikirkan dan nak mengomel tak tentu pasal pun or nak lepas geram tak guna juga..buang air liur ja..kalu benda tu tak jadi,.. tak jadi jugak..wat pa nak paksa..

2.FRENS : Call r teman - teman rapat uols dan luahkan masalah tu..kenapa tak jadi or kenapa jadi begini..sekuang kuangnye..tak le uols buntu dan sodih..walaupun frens tu tak bagi pendapat , jadi pendengar setia pun OK..what eVer..^-^

3.FLASH BACK : Kiranya, uols fikir balik r , apasal benda tu selalu tak menyebelahi uols..but bagi aku, selalu benda ni aku buat dan terkadang lupa maka benda tu tak menjadi..

4. BACK UP PLAN : sesudah tu uols lepas ni bila nak buat sesuatu , mesti ready PLAN A dan PLAN B,C,D dan seterusnya...

5.SOLUTION : Cari benda yang bole menjadikan perkara tersebut menjadi..paling tidak pun cari sesuatu yang baru..apa - apa la yang patut..sebobnye bila benda tu nak urgent..kenala kita cari yang sama walaupun tak serupa untuk mengantikan yang tak menjadi kenyataan tu..T-T

6.SMILE : hadapinya dengan senyuman.^-^

Nasib tak selalunya bertuah..It juz a matter of time..hmm..myiesha..relax k..mungkin ada hikmah di sebalik semua yang berlaku..Cool n Relax.Everything will Be Fine....

aku pun heran, masa aku ber EmO ni malar ja jari jemari menguarkan ide.tq Allah..Syukran.

2 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Semua benda dalam Blog ini adalah Hak Milik azdemahwaty.blogspot.com (c)