Tuesday, July 26, 2011

Janganlah Dengki,..persaingan itu sesuatu yang sihat

Aku tertarik dengan entry daripada Blog Charming Umi .. Persaingan itu adalah sesuatu yang sihat..Hmm..apasal pulak aku kata kat belog aku ni,..cuma bila kita lihat situasi kita hari ini, macam - macam ada..sesungguhnya bangsa kita sendiri orang Melayu..aku bukan cakap melayu sahaja ah..Bangsa aku sendiri BUMIPUTERA Sabah bei..mesti ada hasad dengki dan jeles yang melampau - lampau bila tengok orang lain lebih senang atau lebih kedepan dari uols..yela, situasi ni bukan takat dalam bidang perniagaan namun dalam bidang lain juga termasuk dalam kehidupan kita seharian..ada saja orang yang nda senang dan ingin mencari kesilapan kita dan memanipulasikan keadaan..

But, bila dah sampai kekemuncakknya ...asyik orang tu ja senang dan maju dari diri sendiri, ada yang tak ingat dosa sanggup guna Mambang ato Genie in da Bottle dan seangkatan dengannya,...Hmm..Insaflah uols, sementara masih berada di muka bumi Allah S.W.T ni.

Aku kagum dengan semangat orang Cina yang tak cepat melatah dan tak takut persaingan..Dia akan cuba selagi dia mampu untuk bersaing dan hebat dalam mana - mana bidang terutama sekali PERNIAGAAN..salut La..

"So many times people are afraid of competition, when it should bring out the best in us. We all have talents and abilities, so why be intimidated by other people's skills? "~ Lou Holtz

Jadi uols, aku juga nak ingatkan diri aku,...jadikan la persaingan itu satu cabaran atau latihan buat diri kita bagi mempersiapkan diri dan buat yang lebih baik di masa hadapan. Sebenarnya nda ada juga guna kita berhasad dengki yang nda - nda.jeles sana sini, tengok dia lebih kita yang pikir bukan - bukan dan ingin menjatuhkankkannya..hmm.alih - alih kita yang rugi..bagus kita fikir positif dan ambil benda tu sebagai satu cabaran dan buat yang lebih baik tak kira di mana kita berada dan pada tahap mana dan siapa kita.Lastly, persaingan ini sebagai satu persediaan untuk kita menghadapi persaingan yang lebih besar lagi di masa akan datang..Be Prepare.Noted.:)

Senyum Satu Sedekah

Jadilah kita orang yang sering melemparkan hadiah buat teman-teman, buat sahabat-sahabat, juga untuk semua jiran tetangga kita.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Semua benda dalam Blog ini adalah Hak Milik azdemahwaty.blogspot.com (c)