Sunday, April 17, 2011

Hot...But...tak sakit kaki ke?

Heel...siapa tak suka pakai kasut tinggi a.k.a heel..ada yang kata pakai heels ni buat kaki kita sakit..memang betul..cuma bagi aku itu dari segi pemilihan kasut yang kita nak pakai..kasut rendah pun sakit kaki juga kan..(^-^)..so kita kena bijak memilih..yang penting benda tu sesuai dan selesa di kaki kita...(*-*)...kat sini uols aku nak berkongsi tip memilih The right Pumps aka Heels...

Let Check....

1.Ketika hendak cuba kasut tu, pastikan pakai sepasang..jangan sebelah kasut ja.gerenti uols tak rasa keselesaannya..

2. Ketika kita pakai kasut tu..kita tak rasa tegang..Meansnya uols macam rasa kebas la, kaku, keras, sendat dan sebagainya..kira kalu kita berjalan tu, tak rasa kelonggaran..ketat semacam ja..sure memang tak sesuai ngan korang..Yang penting cari yang selesa, bole bergerak bebas, tak kaku, keras dan sebagainya.

3. Perlu diingat , uols mengunakan kasut 4 - 8 jam sehari bergantung pada diri uols..atau pegi ke party dan sebagainya..jadi kena pilih kasut yang sesuai..yang selesa dan mampu menampung berat badan kita diwaktu mengunakannya..

4.Warna..Anda perlu mempelbagaikan warna..jangan asyik warna yang sama saja...Pilihan selamat..alahai yang bole mix and match..warna hitam la..but kalu nak elegant..apa kata try gold or coklat..atau gangsa..pasti havoc..nak seksi..heels merah la...

5.So, kalu rasa - rasa heels korang tu tak masuk ngan baju or dress senang ja..beli baju dulu baru beli kasut..senang dan sepadan..hehehe..(^-^)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Semua benda dalam Blog ini adalah Hak Milik azdemahwaty.blogspot.com (c)