Monday, July 4, 2011

I wanna need More and More

Apa kes nak bergusti ni.. zaman dah berubah..dunia semakin moden..kehidupan..hmm, jangan cakap la uols. pegi jamban pun dah naik 30 sen..nak kata cekik darah..bukan jugak..cuma atas dasar kemajuan dan kebijaksanaan bangsa terutama untuk memudahkan hidup, terjadilah begini..Nak service ok, kena bagi payment or habuan pun mesti baek punya...:)

Aku bukan apa uols, kalu nak dikirakan dulu ngan sekarang..Hmm, punya lah banyak bezanya...Dulu nak beli kueh karipap..Bukan Hantu Makcik Karipap yer..(^-^)..5 bijik seringgit..hmm, sekarang ni paling tidak pun 2 bijik dah sekupang..So uols, betul lah kata Tajuk Entry aku tu..kita ni semakin hidup di dunia semakin mau lebih dan lebih lagi..Need More and More..Kenapa terjadinya sebeginik uols...????

By da survey ..

  1. Sebab kita rasa kita kekurangan..kekurangan dari segi apa! Maksud aku disini, kita inginkan lebih daripada orang lain untuk menaikkan kehendak diri.Kehendak diri dari segi apa, banyak uols, dari segi tuntutan hidup, tuntutan emosi, tuntutan keluarga dan sebagainya. Misalnya uols, jikalau kita ingin berjaya seperti orang lain, kita nak mengisi kekurangan tu dengan menuntut ilmu supaya taraf kita sama la kiranya cam orang tu..so kita pun carilah ilmu tu dengan sambung study ka, ikut tuisyen ka..supaya cepatle pandai..:)
  2. Sebab kita nak jadi 1st place..Need More disini bukan nak berlagak atau apa, just kita nak jadi the One and only la kunun..Menjadi yang pertama di kalangan yang lain.kira pelopor la, sapa nda mo jadi yang No 1..(^-^)Nda mo kalah la katakan, semua orang ada sifat ni..Tipula kalu nda ada.
  3. Sebab kita nda mo tertinggal di belakang..(^-^)..betul ka..lumrah alam...kitaran hidup manusia..(*-*) lol...katak bawah tempurung tak bole diterima pakai lagi dalam alam mass world sekarang ni..sebab menjadi katak bawah tempurung pun dah ada Wifi..hahaha..kira world wide bole ditouch dihujung jari..bole buat duit jugak...
Jadi i wanna need more and more...Bukan takat Need For Speed ja...All in my life i wanna need More n more..Jangan sia- siakan peluang yang ada..(@-%)..Buatlah yang terbaeKK untuk diri ni...Sehabis Baek...

2 comments:

MalizaMah said...

salam.. drop by baca entry n klik2...
salam perkenalan.. terjah sebentar di laman saya dan klik2..
sama2 jana pendapatan dgn nffng...
salam persinggahan.....
daa~

Myiesha said...

salam perkenalan juga..klik jgn tak klik..:)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Semua benda dalam Blog ini adalah Hak Milik azdemahwaty.blogspot.com (c)