Wednesday, April 27, 2011

Instinct .. Mainan Perasaan atau sebaliknya..

Bercerita pasal instinct atau sangkaan ni..memang selalu lagi suka difikirkan oleh cik pempuan atau En. lelaki..Ce Cite..hehehe..uols, kekadang sangkaan ni datang dari hati dan akal kita akan berfikir lalu kuar dari mulut kita...hmm..Kira bagus kan uols kalu sangkaan tu baik ...namun tak semestinya baik..kekadang uols mesti yang buruk dulu kita fikirkan ..yang baik tu terkemudian.Aku ambil satu kisah yang aku nak share ngan uols..

Seorang budak hingusan bernama Adam merupakan seorang yang baik, sopan santun dan rajin. Dia ni tinggal kat Kampung Tanjung Kapor.. kemudian dia telah mendapat tawaran melanjutkan pelajaran ke United Kingdom. Maka, pergila dia uols sambung study kat sana..Dalam masa setahun dia pun sendla beberapa pic dia kat sana tuk kekawan dia kat Malaysia..Alih - alih tengok dia bergambar dengan ramai pempuan dan fesyen dia pun stylo...kira hencem r dari dulu..

" Alamak, ko tengok si Adam ni , berubah suda r dia...ni mesti kena kejutan budaya..tengok siap bergambar ngan perempuan lagi tuh" Kata member c Adam ..

Hah, ni sudah bersangka buruk kan..bukan apa, baik sangat kita bersangka ni cuma kalu baik ok r kan uols kalu buruk..hmm..tak ok r jadinya.. jadi sebagai kesimpulannya ,janganlah kita menghukum orang tanpa sebarang bukti yang jelas dan kukuh. jangan terlalu instinct sangat yer uols..memang r kekadang tu betul..but tak elok juga percaya sangat.hehehe..(^-^) adios..

2 comments:

Jue said...

emm betul tu..don't judge a book by it's cover...weeeeeeeeeeeee


teet:::sesinggah jejalan kat cnie...:-)

Myiesha said...

ye la..nobody is perfect...tq firdnurjue..datang lagi..:)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Semua benda dalam Blog ini adalah Hak Milik azdemahwaty.blogspot.com (c)