Saturday, August 6, 2011

Menjadi Jugak Walaupun Simple, But Nice!

Alhamdulilah, syukur..berkat kesabaran aku berjaga dan membuat header ni dari sahur sehingga ke saat ni berbaloi - baloi. Apa tidaknye uols, aku sebenornya bukan nak wat header pun, cuma....aku terjumpa belog yang memudahkan aku memahami apa tu photoshop dan cara wat header yang transparent..

Mo meraung jugak uols, tahap kejelesan aku terhadap blogger - blogger femes yang mempunyai header yang cun - cun..Cuma aku ni tak reti nak wat..Dah beratus kali aku buka tutorial belog orang lain nak wat header..balik - balik nda jadik...sampai aku wat keputusan suru orang jer wat.but nda jugak terbuat - buat.cuma kali ni,,aku dah push diri sendiri tuk belajar benda ni..

Mulanya uols, aku just nak tengok belog - belog femes yang aku suka baca ...last - last aku terklik belog adik ni..Aku baca r mix tutorialnya..Fuh, macam bagus pulak otak aku pepagi ni..jadi aku redah Adobe Photoshop CS2 aku, aku testing sepertimana yang dia buat..edit sana sini...kira aku faham r apa yang ada kat tutorial dia ni dengan contoh yang jelas dan mudah difahami..

Syukuran,

Adik Alia Oh Aliaa

Cik Myiesha ni memang gini..payah benar nak belajar bahasa editing ni...namun, hasilnya bagi aku la, memuaskan dan berbaloi- baloi..aku suka hasil kerja tangan aku sendiri..

PUASSSSS..

(sila lihat header di atas)

Namun uols, sebenornya AKU ni mengantuk...huhuhu(-___-)..but, aku mesti share dulu benda ni kat uols, kepada blogger - blogger yang seangkatan sama aku or new blogger..boleh lah uols baca kat sini ..klik Alia 0h Aliaa punya banner ni...gerenti dapat..

..Selamat mencuba..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Semua benda dalam Blog ini adalah Hak Milik azdemahwaty.blogspot.com (c)