Thursday, March 31, 2011

Jauhnye Jalan....(Part 1)

(T-T)..puteri mana juga ni..cerah sangat r...

Hehehe...cak...aku wak cak r pulak...lama dah tak update new entry..yela,..busy sikit minggu ni...pegi bengkel pengumpulan data negeri sabah kat Tenom..Hehehe..

KUDAT , KK, PENAMPANG, TAMBUNAN , KENINGAU...DAN TENOM...

hmm..ekspedisi aku start jam 9.30 malam, Sunday..bertolak dari Kudat..sampai kat Penampang jam 12.45 pagi, Monday, lepas tu rehat jap kat restoren India,..minum..terus pegi Tambunan, Keningau dan Tenom...Hmm..Jam 3.45 a.m gitu dah sampai r kat citu...Kitaorang menginap kat Hotel Orchid..Orchid ma..(T-T)..yang penting mata dah ngatuk..tido dulu sebab sesi bengkel berlangsung jam 8.00 pagi..

Banyaknye corak..(#-#)

Ni ape murid - murid (^-^)

hehehe...kat Tenom ni,...keja aku kat sini...sambil menyelam minum air.yela, aktiviti dilakukan selepas semua urusan kerja beres..kata orang....aku ni tak pernah jejak kaki kat Tenom ni..so ambik kesempatan..kira bos kitaorang memang sporting so dia yang bawa jalan..very besst...thanks jugak wat kak shida yang sudi layan karenah aku ni..hehehe..

Pose sikit...(*-*)
Luasnye...(&-&)

Antara tempat yang aku lawat kat Daerah ni ialah Pusat Kebudayaan Murut dan Taman Pertanian Tenom...Ala - alang ba lawat...kalau tak rugi...

Baca jangan tak baca yer..(^-^)

So diceritakan lah...Pusat Kebudayaan Murut ni terletak di Kg Pulong, 10 km dari Pekan Tenom.Pusat ni mula beroperasi pada 1 Januari 1998 dibawah Lembaga Kebudayaan Negeri Sabah dan berfungsi sebagai pusat dan pentadiran, sejarah dan perkembangan budaya bangsa Murut, tempat pementasan kebudayaan dan tempat mensyuarat, bengkel atau seminar. kepada uols yang berminat nak pegi ke sini, boleh melalu jalan Kota Kinabalu - Tambunan - Keningau dan berhenti sebelum sampai di Pekan Tenom..Yang suka naik keretapi boleh juga berkunjung ke sini melalui jalan Tanjung Aru dan berakhir Stesen Keretapi Tenom. Anyway, perjalanan aku kali ni kiranya berbaloi sebab sambil keja sambil rehatkan diri..hmm..gambar aku ni pun uols pepaham r yer..kabur cikit sebab kamera Hp je..(^-^)..heheheh..

Pasu paling besar...ada lagi besar dari ni....tempat nak letak orang yang dah pergi..(-_-)

2 comments:

KaMeLa said...

sampai tenom sdh ar..;)

Myiesha said...

hehehe...dapat juga aku tengok kampungmu dalink..:) cantek sangat...bersih ooo..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Semua benda dalam Blog ini adalah Hak Milik azdemahwaty.blogspot.com (c)